Az I. terem - a kapu és fogadóterem
Fontos, hogy a figurák melyik teremben állnak a Váron belül, mert ez meghatározza személyiségünkben és sorsunkban betöltött szerepüket, feladataikat és megnyilvánulásuk módját. A tartózkodási hely a személyes KaSztella ábrából derül ki, vagy a születési horoszkópból. A következő kis sorozatban a terembeli állásokat vesszük végig.
Az I. teremben, azaz a kapuban vagy fogadóteremben álló figura - mondhatni - a "kirakatba" került. A kapuban akkor áll, ha rajta van a balra mutató, vízszintes tengelyen (az aszcendensen, amit a fenti ábrán a kis fekete címer jelöl), a fogadóteremben pedig akkor, ha alatta, a pirossal jelzett körcikkben van (I. ház). A Várnak ez a szembetűnő része az alapvető életenergia és a túlélésért folytatott küzdelem területe. Az itt lévő figura azonnal megnyilvánul a külvilág számára, meghatározza megjelenésünket, fellépésünket, kisugárzásunkat és önérvényesítésünk módját. Nem lehet kikapcsolni, meghatározó személyiséggé válik a Várunkban. Csaknem olyan fontos lesz, mint a Birodalom, főleg a kapuban állva. (Erről bővebben ITT.)
Nyilván ha a Király áll ezen a helyen, akkor az alkotás-, siker- és uralkodásvágy tolakodik az előtérbe, ha a Hadvezér, akkor az önös akarat és a harciasság - bár ezek lehetnek aktív és passzív késztetések, vagyis kiélhetjük őket cselekvő és reagáló módon is. Ezt a Király és a Hadvezér jegye határozza meg. Egy tűz elemű Király (Kos, Oroszlán, Nyilas) roppant aktívan irányít ezen a területen, akár még zsarnokoskodó is lehet. Egy víz elemű (Rák, Skorpió, Halak) ellenben sodródik és valamilyen passzív módon kierőszakolja a saját döntéseit, akaratát. Mindnyájan ismerjük az idős nénit, aki a sámlira ül a konyha sarkában, mert "nem akarja zavarni a családot", és ezzel manipulatívan hatalmat gyakorol mindenki fölött... A föld elemű Királyok és Hadvezérek megfontoltak és gyakorlatiasak, a levegő eleműek pedig szellemi és társasági beállítottságúak, de rájuk is igaz, hogy ha itt állnak a kapu és fogadóterem területén, ők is harciasabbá válnak, mivel az ő feladatuk lesz képviselni és érvényesíteni a belső szándékot, sőt akár hadjáratokat indítani vagy támadásokat visszaverni. A kapuban vagy a fogadóteremben álló Király és a Hadvezér esetében a személyiség férfias aspektusa kerül előtérbe.
Amennyiben a Királyné vagy az Udvarhölgy áll itt, a személyiség nőies aspektusa van az előtérben - bár ez korántsem jelenti azt, hogy ne tudna erőszakosan megnyilvánulni. Itt is az elem és a jegy a döntő. Egy Kos Királyné az I. teremben nyílt és alkalmasint agresszív eszközökkel éri el, hogy megteremtse a számára fontos érzelmi közeget és kapcsolatokat. Ugyanígy egy itt álló Nyilas Udvarhölgy kaland- és szabadságvágya mindennél erősebb. A lágyabb, önátadó jegyű női alakok ezen a helyen sokszorosára fokozzák a személyiség odaadását, alkalmazkodó-készségét. Ha ilyen kiemelt és jól látható területen áll a Királyné vagy az Udvarhölgy, a személyiség jól láthatóan hordozza magán a nőies (jin/anima) jellegű témákat: a családi szerep fontosságát, a szerelem, erotika, a művészetek, esztétika vagy az anyagi javak jelentőségét.
A Hírvivő alapjában véve egy semleges nemű figura, aki a közvetítésért felelős, ezért arra törekszik, hogy mindenfelé nyitott legyen, ismereteket és ismeretségeket szerezzen. Itt sem mindegy azonban, hogy ezeket a feladatokat rámenősen, buzgón teszi (tűz elemű Hírvivők) vagy passzívan, ráhangolódóan (víz eleműek). Ezen a területen mindenféle Hírvivő aktívabbá válik, feladata kiemelt fontosságú lesz a Várban, olyannyira, hogy a hivatásunkat is meghatározhatja (tanítás, kereskedelem, közlekedés stb.). Természetesen sokat számít, ha rossz kapcsolatai vannak a Váron belül, mert akkor akadályoztatva lehet, csorbát szenvedhet az önkifejezés, a mozgás vagy a kommunikáció.
Az I. teremben álló Főpap joviálisabbá, eszmei-erkölcsi beállítottságúvá teszi a személyiségünket, úgymond kiterjeszti az emberiség felé. Az Öreg Király bizonyos mértékig pont az ellenkezőjét teszi: beszűkíti, bezárja, komolyabbá teszi. Mind a kettőnek megvan az előnye és a hátránya. A joviális nagylelkűség kellemes benyomást kelt és megerősíti a kapcsolatokat, ugyanakkor fennáll a veszély, hogy a személyiség gőgössé és demagóggá válik. A merevség és zártság pedig kifelé kevésbé rokonszenves és kezelhető, befelé azonban hasznos célok és határok felállításával segítheti a személyiséget.
A négy utolsó figura - Bolond, Szellem, Varázsló, Démon - inkább tudat alatt és a sors szintjén hat, és jelentésük sokszor egész generációkra vonatkozik. Ezért mi a legritkább esetben érzékeljük, hogy ezek közül a figurák közül valaki "kimászott a bejárati bástyára". Inkább a külvilág és a kapcsolataink tükrében érzékelhetjük őket, például mint öntörvényűséget, megbízhatatlanságot (Bolond); intuíciót és valóságidegenséget (Szellem); szélsőséget és manipulációt (Varázsló); illetve kísértő-romboló belső erőket (Démon).
Minden itt álló figurát jelentősen befolyásolnak a többi figurával fenntartott kapcsolatai, illetve az, hogy mely másik teremnek gazdája (melyik ház ura).
Nemsokára folytatjuk a 2. teremmel, a kincstárral és szerájjal!
A termek és a bennük álló figurák részletesebb leírása a KaSztella könyvben olvasható.
A téma asztrológiai háttere: "Égitestek a házakban"
Az I. teremben, azaz a kapuban vagy fogadóteremben álló figura - mondhatni - a "kirakatba" került. A kapuban akkor áll, ha rajta van a balra mutató, vízszintes tengelyen (az aszcendensen, amit a fenti ábrán a kis fekete címer jelöl), a fogadóteremben pedig akkor, ha alatta, a pirossal jelzett körcikkben van (I. ház). A Várnak ez a szembetűnő része az alapvető életenergia és a túlélésért folytatott küzdelem területe. Az itt lévő figura azonnal megnyilvánul a külvilág számára, meghatározza megjelenésünket, fellépésünket, kisugárzásunkat és önérvényesítésünk módját. Nem lehet kikapcsolni, meghatározó személyiséggé válik a Várunkban. Csaknem olyan fontos lesz, mint a Birodalom, főleg a kapuban állva. (Erről bővebben ITT.)
Nyilván ha a Király áll ezen a helyen, akkor az alkotás-, siker- és uralkodásvágy tolakodik az előtérbe, ha a Hadvezér, akkor az önös akarat és a harciasság - bár ezek lehetnek aktív és passzív késztetések, vagyis kiélhetjük őket cselekvő és reagáló módon is. Ezt a Király és a Hadvezér jegye határozza meg. Egy tűz elemű Király (Kos, Oroszlán, Nyilas) roppant aktívan irányít ezen a területen, akár még zsarnokoskodó is lehet. Egy víz elemű (Rák, Skorpió, Halak) ellenben sodródik és valamilyen passzív módon kierőszakolja a saját döntéseit, akaratát. Mindnyájan ismerjük az idős nénit, aki a sámlira ül a konyha sarkában, mert "nem akarja zavarni a családot", és ezzel manipulatívan hatalmat gyakorol mindenki fölött... A föld elemű Királyok és Hadvezérek megfontoltak és gyakorlatiasak, a levegő eleműek pedig szellemi és társasági beállítottságúak, de rájuk is igaz, hogy ha itt állnak a kapu és fogadóterem területén, ők is harciasabbá válnak, mivel az ő feladatuk lesz képviselni és érvényesíteni a belső szándékot, sőt akár hadjáratokat indítani vagy támadásokat visszaverni. A kapuban vagy a fogadóteremben álló Király és a Hadvezér esetében a személyiség férfias aspektusa kerül előtérbe.
Amennyiben a Királyné vagy az Udvarhölgy áll itt, a személyiség nőies aspektusa van az előtérben - bár ez korántsem jelenti azt, hogy ne tudna erőszakosan megnyilvánulni. Itt is az elem és a jegy a döntő. Egy Kos Királyné az I. teremben nyílt és alkalmasint agresszív eszközökkel éri el, hogy megteremtse a számára fontos érzelmi közeget és kapcsolatokat. Ugyanígy egy itt álló Nyilas Udvarhölgy kaland- és szabadságvágya mindennél erősebb. A lágyabb, önátadó jegyű női alakok ezen a helyen sokszorosára fokozzák a személyiség odaadását, alkalmazkodó-készségét. Ha ilyen kiemelt és jól látható területen áll a Királyné vagy az Udvarhölgy, a személyiség jól láthatóan hordozza magán a nőies (jin/anima) jellegű témákat: a családi szerep fontosságát, a szerelem, erotika, a művészetek, esztétika vagy az anyagi javak jelentőségét.
A Hírvivő alapjában véve egy semleges nemű figura, aki a közvetítésért felelős, ezért arra törekszik, hogy mindenfelé nyitott legyen, ismereteket és ismeretségeket szerezzen. Itt sem mindegy azonban, hogy ezeket a feladatokat rámenősen, buzgón teszi (tűz elemű Hírvivők) vagy passzívan, ráhangolódóan (víz eleműek). Ezen a területen mindenféle Hírvivő aktívabbá válik, feladata kiemelt fontosságú lesz a Várban, olyannyira, hogy a hivatásunkat is meghatározhatja (tanítás, kereskedelem, közlekedés stb.). Természetesen sokat számít, ha rossz kapcsolatai vannak a Váron belül, mert akkor akadályoztatva lehet, csorbát szenvedhet az önkifejezés, a mozgás vagy a kommunikáció.
Az I. teremben álló Főpap joviálisabbá, eszmei-erkölcsi beállítottságúvá teszi a személyiségünket, úgymond kiterjeszti az emberiség felé. Az Öreg Király bizonyos mértékig pont az ellenkezőjét teszi: beszűkíti, bezárja, komolyabbá teszi. Mind a kettőnek megvan az előnye és a hátránya. A joviális nagylelkűség kellemes benyomást kelt és megerősíti a kapcsolatokat, ugyanakkor fennáll a veszély, hogy a személyiség gőgössé és demagóggá válik. A merevség és zártság pedig kifelé kevésbé rokonszenves és kezelhető, befelé azonban hasznos célok és határok felállításával segítheti a személyiséget.
A négy utolsó figura - Bolond, Szellem, Varázsló, Démon - inkább tudat alatt és a sors szintjén hat, és jelentésük sokszor egész generációkra vonatkozik. Ezért mi a legritkább esetben érzékeljük, hogy ezek közül a figurák közül valaki "kimászott a bejárati bástyára". Inkább a külvilág és a kapcsolataink tükrében érzékelhetjük őket, például mint öntörvényűséget, megbízhatatlanságot (Bolond); intuíciót és valóságidegenséget (Szellem); szélsőséget és manipulációt (Varázsló); illetve kísértő-romboló belső erőket (Démon).
Minden itt álló figurát jelentősen befolyásolnak a többi figurával fenntartott kapcsolatai, illetve az, hogy mely másik teremnek gazdája (melyik ház ura).
Nemsokára folytatjuk a 2. teremmel, a kincstárral és szerájjal!
A termek és a bennük álló figurák részletesebb leírása a KaSztella könyvben olvasható.
A téma asztrológiai háttere: "Égitestek a házakban"